NIEUWS

Gemakkelijk overstappen naar vegan met Quorn

Of je nu al jaren lang vegan bent of als je vegan bent geworden tijdens Veganuary, er is altijd een vegan Quorn product voor jou!

Gemakkelijk overstappen naar vegan met Quorn

Bij Quorn geloven we dat goed voedsel fantastische dingen doet, en daarom zijn hebben we gewerkt aan het uitbreiden van ons vegan en veggie assortiment.

Deel op-Facebook Twitter

In onze vegan range vindt je bijvoorbeeld de diepvries producten Quorn Vegan Fish-Free Sticks, Vegan Nuggets en Vegan Fish Fillets. Daarnaast hebben we ook het vleeswaren assortiment uitgebreid met bijvoorbeeld de Vegan Pepperoni Style Slices, Vegan Chicken Free Slices en Vegan Smoky Ham Free. Bekijk ons vegan assortiment hier.

Quorn's mycoproteïne is het hoofdingrediënt voor alle Quorn producten. Het is een unieke, voedzame en duurzame bron van eiwitten die bijdraagt aan een gezond, gebalanceerd vegan dieet.

Feiten:

  • Quorn's mycoproteïne is hoog in vezels en eiwitten.
  • Quorn's mycoproteïne is laag in vetten en verzadigde vetten.
  • Quorn's mycoproteïne bevat geen cholesterol.
  • Quorn's mycoproteïne is een goede bron van vitaminen en mineralen (zoals zinc en folium zuur)
  • Quorn's mycoproteïne heeft een 90% lagere CO2-voetafdruk dan rundvlees en een 70% lagere CO2-voetafdruk dan kip, dus het is goed voor ons en voor de planeet!

Hoe wordt het gemaakt?

Quorn's mycoproteïne wordt gemaakt door middel van een fermentatie proces, op een super grote schaal – in grote, specialistische fermentatie torens, vergelijkbaar met wat je kunt vinden in een brouwerij. Dit proces produceert een Quorn's mycoproteïne pasta, of ‘deeg’, welke vervolgens op smaak gebracht wordt en wordt gecombineerd met plantaardig eiwit voor onze vegan producten (we gebruiken namelijk vrije uitloop eieren in onze veggie producten), dit zorgt ervoor dat de mix met elkaar verbindt. Vervolgens wordt het gestoomd, afgekoeld en bevroren. Het is deze nauwkeurige combinatie van technische processen en behoudt van voedsel kwaliteit die Quorn een zeer geliefd merk maakt onder de vlees vervangers.

Je kunt hier meer vinden over Quorn's mycoproteïne.

Koken met Quorn tips:

Koken met Quorn producten heeft minder tijd en energie nodig dan koken met vlees producten. Het is niet nodig om de Quorn producten op te bakken of van te voren op kamer temperatuur te brengen. Onze chef Kate Snow raad bijvoorbeeld aan om Quorn Diepvries producten rechtstreeks in aan een saus toe te voegen in de laatste 10-15 minuten van het bereiden van de saus.

Je hebt misschien al eens gemerkt dat wanneer je kip bereidt, er water vrij komt. Onze Quorn Stukjes doen juist het tegenovergestelde en nemen vocht op, waardoor het bijvoorbeeld een saus absorbeert. Daarom zul je dus minder snel een verdikkingsmiddel nodig hebben om een heerlijke maaltijd te bereiden.

Quorn absorbeert smaken perfect, dus je kunt verwachten dat jou maaltijd vol met smaak zit als je gebruikt maakt van Quorn producten. Probeer bijvoorbeeld de gemakkelijk te bereiden Quorn Fish Free Wraps of maak een heerlijke Gluten vrije Vegan Club sandwich.

Ben je klaar om jou vegan avontuur te beginnen? Ontdek al onze heerlijke recepten hier.

RECENT NIEUWS

Al het nieuws